 |
Zarządzanie Kapitałem Ludzkim | gr 12 STYMULOWANIE ZACHOWAŃ KIEROWNICZYCH
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta Małecka
Aktywny na forum
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:16, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tomek Kawka napisał: | Marta Małecka napisał: |
myślę, że duże znaczenie ma tu pewna, wspomniana już, "neutralność kultury organizacyjnej" w Polsce. Polacy nie zdążyli jeszcze wykształcić własnego stylu kierowania, który byłby jasno określony.... |
ale chyba niestety mamy takie coś, co prawda mija 20 lat transformacji, ale chyba jednak jeszcze coś w nas tkwi...
[link widoczny dla zalogowanych] |
"W wersji publicystycznej oznaczało ono jednostkę niezdolną do podjęcia samodzielnej inicjatywy i wzięcia odpowiedzialności za swój los, „roszczeniową” względem państwa i reszty społeczeństwa, domagającą się gwarancji zatrudnienia niezależnie od rentowności jej branży, nie rozumiejącą realiów współczesnego kapitalizmu, w którym rynek rzekomo nagradza zdolnych i pracowitych, a tylko leni i beztalencia skazuje na porażkę"
myślę, że to podejście powoli już w Polsce zanika, Polacy - zwłaszcza młodzi, są doskonale świadomi tego, że ich los leży w ich własnych rękach. Oczywiście, pewne pozostałości dawnej "kultury" jeszcze są zauważalne, jednak odchodzą już do przeszłości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Kawka
Moderator
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:17, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Marta Małecka napisał: |
myślę, że to podejście powoli już w Polsce zanika, Polacy - zwłaszcza młodzi, są doskonale świadomi tego, że ich los leży w ich własnych rękach. Oczywiście, pewne pozostałości dawnej "kultury" jeszcze są zauważalne, jednak odchodzą już do przeszłości |
bo jesteśmy Europejczykami, w końcu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monika Szuba
Aktywny na forum
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:18, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ponadto chyba rzeczywiście charakteryzujemy się wysokim poziomem lęku. Zapewne wynika to z dzisiejszej kondycji gospodarki, stopy bezrobocia. Boimy się wdrążać własne zasady, wolimy opierać się na sprawdzonych sposobach, które zagwarantowały zysk organizacją za granicą. Często nie uwzględniając polskiej mentalności, kopiujemy sprawdzone sposoby naszych sąsiadów, następnie dziwiąc się, że w Polsce jednak się nie spradziły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta Małecka
Aktywny na forum
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:20, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tomek Kawka napisał: | Marta Małecka napisał: |
myślę, że to podejście powoli już w Polsce zanika, Polacy - zwłaszcza młodzi, są doskonale świadomi tego, że ich los leży w ich własnych rękach. Oczywiście, pewne pozostałości dawnej "kultury" jeszcze są zauważalne, jednak odchodzą już do przeszłości |
bo jesteśmy Europejczykami, w końcu? |
bo wraz z pojawieniem się w Polsce zagranicznych korporacji z ogromnymi możliwościami rozwoju i awansu oraz wraz z sukcesami firm rodzimych przedsiębiorców zauważyliśmy, że dobra praca i wysiłek procentują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ewa Kaczmarek
Aktywny na forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:21, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Badania wrocławskich psychologów (M. Dąbek, S. Jarmuż i T. Witkowski) można stwierdzić iż Polscy menedżerowie charakteryzują się wysoką inteligencją, kreatywnością, zdolnością do adaptowania nowych modeli i technik zarządzania, a także pragnienie uczenia się, doskonalenia i rozwoju.
Także jak już wcześniej było wspomniane przez nas - obca kultura w pewnym stopniu przyjmie się w organizacji. Kopiowanie kultur organizacyjnych jest możliwe, jednakże jest to stosunkowo trudne - kultury kształtuje się od 5 do 10 lat!
to był komentarz do Oli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monika Szuba
Aktywny na forum
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:22, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Analizując przebieg i dynamikę naszej dyskusji uważam, że uległa ona gwałtownej zmianie. Czy nadal naszym celem jest przedstawienie kultury, którą reprezentujemy, czy jednak skupimy się na tym co moglibyśmy wyodrębnić w polskiej kulturze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Kawka
Moderator
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:22, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro niedługo dobiega koniec naszej dyskusji, to może w końcu padnie to hasło: GLOBALIZACJA, a może to zjawisko sprawia, iż trudno dziś mówić o zdecydowanie preferowanej formie kultury organizacyjnej najbardziej pasującej do naszych rodzimych menedżerów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola Witych
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:23, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ola Grygotowicz napisał: | myślę, że Polacy są dość elastyczni w dostosowywaniu się do warunków pracy i można im jakiś model narzucić. Nie mamy jakiegoś bardzo trudnego, wypracowanego stylu pracy czy zarządzania, dlatego zagranicznym inwestorom łatwiej jest narzucić nam swój system pracy |
Nie wydaje mnie się żeby Polacy byli na tyle elastyczni, by zaakceptować każdy narzucany model. Owszem, może jakieś elementy, ale mamy swoje przyzwyczajenie, inne hierarchie i inną mentalność. Wydaje mi się, że duże trudności sprawia wprowadzanie japońskiego modelu zarządzania w Polsce. [link widoczny dla zalogowanych] wiele opisanych w tym artykule japońskich zwyczajów jest nie akceptowana w polskich organizacjach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katarzyna Toczyńska
Aktywny na forum
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:23, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tomek Kawka napisał: |
bo jesteśmy Europejczykami, w końcu? |
Zawsze byliśmy Europejczykami, po prostu mamy teraz więcej możliwości, nie jesteśmy ograniczani z każdej strony, czerpiemy z doświadczeń innych państw, potrafimy tę zmianę wykorzystać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asia1988
Aktywny na forum
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:24, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Martą - kiedy w latach 90 do Polski zaczął napływać kapitał zagraniczny i pojawiają się wiele nowych firm m.in. amerykańskich, to Polacy szybko zauważyli możliwość swojego rozwoju i szansę na lepsze życie po okresie "pustych półek". Dostosowanie się do firm zagranicznych i ich kultury stanowiło warunek sukcesu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Kawka
Moderator
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:24, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Monika Szuba napisał: | Analizując przebieg i dynamikę naszej dyskusji uważam, że uległa ona gwałtownej zmianie. Czy nadal naszym celem jest przedstawienie kultury, którą reprezentujemy, czy jednak skupimy się na tym co moglibyśmy wyodrębnić w polskiej kulturze? |
może to co powinno być z danych "triadowych" kultur adaptowalne do naszych warunków. A cechy zachowań menedżerskich są dość modelowe i standardowe...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek Kawka dnia Czw 20:25, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ewa Kaczmarek
Aktywny na forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:25, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tomek Kawka napisał: | Skoro niedługo dobiega koniec naszej dyskusji, to może w końcu padnie to hasło: GLOBALIZACJA, a może to zjawisko sprawia, iż trudno dziś mówić o zdecydowanie preferowanej formie kultury organizacyjnej najbardziej pasującej do naszych rodzimych menedżerów? |
hasło już padło wcześniej z naszej strony.
Ważnymi czynnikami w pracy menedżera są m.in. takie kompetencje jak: gotowość do nauki, przyjmowania nowych idei, technologii, innowacji czy założeń kulturowych oraz działanie w wielokulturowym otoczeniu – zarządzanie globalne przyczyniło się do konieczności myślenia międzykulturowego i uwzględnienia faktu, iż w innych kulturach podzielane są te wartości, w jakich człowiek został wychowany. Pomocną kwestia może być tutaj znajomość języków obcych, historii i religii innych kultur.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monika Szuba
Aktywny na forum
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:25, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za ukierunkowanie rozmowy:) Globalizacja jest bardzo szerokim i złożonym procesem, który może zapewniać jednak szereg korzyści.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patrycja Chrapek
Aktywny na forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:26, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
w związku z globalizacją nie musimy zastanawiać się nad sensem wprowadzania do Polski nowych kultur, ale bardziej skupiać się na tym , jak to zjawisko najlepiej wykorzystać
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asia1988
Aktywny na forum
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:27, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Owszem, japońskie koncepcje zarządzania przez wiele lat kończyły się fiaskiem w polskich realiach. Po prostu nie należy wiernie odwzorowywać metod, technik tak różnych kultur jak japońska i polska. Jednak ich modyfikacja i dostosowanie do warunków polskich, często kończy się sukcesem. Wydaje się, że jesteśmy też bardzo otwarci na wiele różnych nowych koncepcji z zagranicy jak np. wprowadzanie elementów Lean Management
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta Małecka
Aktywny na forum
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:30, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tomek Kawka napisał: | Monika Szuba napisał: | Analizując przebieg i dynamikę naszej dyskusji uważam, że uległa ona gwałtownej zmianie. Czy nadal naszym celem jest przedstawienie kultury, którą reprezentujemy, czy jednak skupimy się na tym co moglibyśmy wyodrębnić w polskiej kulturze? |
może to co powinno być z danych "triadowych" kultur adaptowalne do naszych warunków. A cechy zachowań menedżerskich są dość modelowe i standardowe... |
z Kultury azjatyckiej z pewnością wartość współpracy, która pozwala osiągnąć efekt synergii, decydujący bardzo często o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olawr
Administrator
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:30, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tomek Kawka napisał: | Skoro niedługo dobiega koniec naszej dyskusji, to może w końcu padnie to hasło: GLOBALIZACJA, a może to zjawisko sprawia, iż trudno dziś mówić o zdecydowanie preferowanej formie kultury organizacyjnej najbardziej pasującej do naszych rodzimych menedżerów? |
Nie trudno się z tym zgodzić. W końcu nawet w tak trywialnych sprawach jak mowa każdy z nas ma naleciałości z kazdej strony świata.
Ponad to każdy z prezentowanych stylów kierowania ma swoje wady i zalety, najważniejsze jest wybrać taki menedzment, który będzie potrafił wybrać najlepsze dla zarzadzania Polakami elementy z kazdego i połaczyć je w jeden, unikalny dla danego przedsiebiorstwa styl.
Chociaż uważam, że najłatwiej będzie Polakom pracowć przy większości cech amerykańskiego stylu kierowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Kawka
Moderator
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:30, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nowe kierunki rozwoju funkcji personalnej są wynikiem zmiany postrzegania roli ludzi w organizacjach gospodarczych z perspektywy lokalnej, teraźniejszej na perspektywę globalną, transkulturową. Jest to pochodna globalizacji gospodarki i powstawania międzynarodowych przedsiębiorstw. Wynikiem tego zauważa się mieszanie i przenikanie metod, technik, wzorców i standardów pracy oraz odmienne zastosowania praktyk personalnych różnych krajów.
Globalizacja jest czynnikiem dynamizującym i nieodwracalnie zmieniającym dotychczasowe pojęcia organizacji i zarządzania. Działać globalnie, myśleć lokalnie – to hasło staje się swoistą „pochodnią” za pomocą, której międzynarodowe koncerny próbują rozświetlać zawiłą i turbulentną drogę zarządzania kadrami w całkowicie nowych, multikulturowych warunkach.
Powstaje na naszych oczach nowa era, era nowej gospodarki, w której kapitał ludzki, człowiek wiedzy stają się zasobem osiągania globalnej przewagi konkurencyjnej. Cechy globalnej nowej gospodarki opartej na wiedzy to (Pocztowski, 2003, s. 9; Borkowska, 2001, s. 9; Masłyk-Musiał, 2000, s. 173):
- malejące znaczenie granic między poszczególnymi państwami w odniesieniu do obszaru działania organizacji,
- rewolucja technologiczna procesów informacyjnych,
- zmiany na rynku pracy w kierunku wzrostu popytu na „pracowników wiedzy”,
- doskonalenie jakości procesów biznesowych, wysoka jakość produktów
- koncentrowanie się korporacji na kluczowych kompetencjach,
-outsourcing różnych funkcji wewnętrznych,
- zmiana proporcji między zatrudnieniem stałym a czasowym,
-konkurencyjne ceny, orientacja na klienta, elastyczne formy organizacji, aktywne poszukiwanie niż rynkowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ewa Kaczmarek
Aktywny na forum
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:33, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Co będzie zaadaptowane do naszych warunków?
np koła jakości- które już funkcjonują w Polsce, jednakże większość pracowników obecnie podchodzi do tego jeszcze sceptycznie. Efekt taki jest dlatego, że menedżerowie nie odnoszę tego do warunków lokalnych, do naszej kultury, nie myślą globalnie!
Wspólne podejmowanie decyzji można wdrożyć w firmach, co za tym pójdzie- wzrośnie poczucie przynależności do danej firmy.
TQM - z nastawieniem na zaangażowanie oddolne pracowników i wsparcie przez menedżerów najwyższego szczebla.
Rotacja pozioma pracowników- co wpłynie na rozwój pracowników, i zmiejszenie zakłóceń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asia1988
Aktywny na forum
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:39, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
-outsourcing różnych funkcji wewnętrznych,
Obecnie w Polsce mamy już 13 centrów obsługujących stricte procesy oparte na wiedzy. Dodatkowo, wiele centrów usług poszerzyło swoją ofertę o zaawansowane usługi outsourcingowe dla zewnętrznych klientów. Przełożyło się to na zmianę profilu poszukiwanego pracownika w branży nowoczesnych usług. Centra, zwłaszcza w drugiej połowie 2010 r., zaczęły rekrutować specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem w branży, ze znajomością co najmniej 2 języków obcych oraz z rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi ułatwiającymi pracę w międzynarodowym środowisku i w systemie projektowym. Wszystko to świadczy o coraz bardziej znaczącym wpływie globalizacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|